Bellanca Super Decathlon (Phoenix ARF)
Tak jsem se zase po delší době oprostil od houboletů a pořídil si kvalitně zpracovaný ARF model od soudruhů z Vietnamu. Model je za ty peníze hezky zpracován a prakticky k dokončení není potřeba kromě pohonu , serv a motorového kuželu (původně jsem myslel že kužel je součástí stavebnice) nic dalšího dokupovat. Po prvním letu byla potřeba ohnout nohy podvozku dopředu asi o 2cm , protože se model překlápěl na travnatém a drnovitém podzimním povrchu na vrtuli. Dále jsem použil větší kola jak na hlavní tak na ostruhový podvozek. Botičky jsem vynechal , protože budu létat z 99% na trávě , a také se mi to bez nich líbí více. Mám rád když model i když je to produkt ARF byl něčím jiným než ty ostatní a proto jsem si vyrobil mřížku na chladič , anténky na křídla ,černý proužek na trup , vlaječku na SOP a bílou imatrikulaci místo nehezké černé. Belka se chová nezáludně , minimálka je perfektní. Rozpětí modelu je 1300mm , délka 980mm a váha mě vyšla s použitým tříčlánkem Li-po RAY Gold 1600mAh 1,28kg oproti 1,6-1,8kg !!! udávané výrobcem , což mě velmi pozitivně překvapilo i s faktem že nebylo třeba model dovažovat. Aku jsou ale na motor slabé a kapacita vydrží max. na 6 minut letu. Bude třeba alespoň 2200mAh. Už se těším jak si ,,belku,, budu užívat na sněhu s lyžemi a možná i v létě na plovácích. K pohonu je v modelu motor TURNIGY 35-36C ekvivalent Axíka 2814 a regulátor MGM 40A .Bellanca zvládá akrobacii bravurně. Přemet , překrut , výkruty , souvraty a let na zádech pro ní není žádný problém a dokonce ani kopané prvky které zvládá velice elegantně a tak trochu jinak než akrobatický plnokrevník. Dokonce vlekala Easyglidera a to na lyžích a šlo to celkem dobře. Pavel si pochvaloval že ho tam tak netáhnu prudce nahoru jako s Cubem. Nakonec dostala duralový podvozek s koly o průměru 70 mm. (Prodána)