Icon A5 (Hobbyking EPO)
Zase něco na vodu , ale víc asi na zimu na sníh. Objednal jsem ho na poslední chvíli letos v únoru kdy ještě neplatil limit 22eur bez daně balík z Hongkongu. Měl jsem pohon a nebylo kam s ním a to megu 16/15/5. Trochu mě odrazoval vzhled modelu na fotkách , ale v hlavě už byli dávno úpravy jak pro vzhled tak po zkouknutí několika videí i konstrukční změny , a to hlavně plováku trupu. Zub neodpovídá jak těžišti modelu tak i hloubkou , proto jsem ho seřízl dopředu cca o 2,5cm a přední část plováku jsem zvýšil až po zub 4mm depronem , zub jsem vyztužil z tvrdé balsy , pak jsem natáhl přes plovák punčochu a přelaminoval , snad to pomůže , zatím na vodě nebyl. Dále skutečný letoun nemá trapně žluté vyrovnávací plováčky uprostřed polovin křídla ale ohýbají se z konců křídel dolů jako winglety , takže jsem to tak udělal a to z 20mm EPP desky. O nesmyslných a kýčovitých vodolepkách ani nemluvě. Nechtěné černě nastříkané doplňky jsem odstranil , dobarvil jsem šíleně namalovanou kabinu tak jak má být podle prolisů v trupu a předlohy.
No a šli jsme to vrhnout Pavel mi icona posadil do vzduchu , abych věděl co to bude dělat a ono to letělo. Model má velice zvláštní vlastnosti byl sice silný vítr na 920 gramů lehký model s rozpětím 1,38m ale čím rychleji letí , tím se víc snaží se ve vzduchu komíhat všemi směry. Menší rychlost se ukázala jako lepší pro ovladatelnost modlu , takže létání na půl plynu je akorátní. Namixoval jsem křidélka jako vztlakové klapky , jejich umístění tam kde má ve skutečnosti předloha vztlakové klapky a né křidélka k tomu přímo vyzívá , ale ukázalo se že po vysunutí klapek na cca 45 stupňů sice letí klidněji a pomaleji ale velmi těžce se model řídí pak na křidélka. Namixoval jsem ještě křidélka se směrovkou což se ukázalo velmi efektivní , ale bude to chtít ještě směrovky přidat. Co je naprosto unikátní je zvuk motoru a vrtule za letu , obtékání vzduchu motorové gondoly křídla a ocasu ve tvaru T s velmi silým profilem SOP vytváří dokonalou iluzi pulsačního motoru používaného u některých RC modelů. Ve skutečnosti za války např. střela V1.
Už má za sebou první start a přistání na vodu , odlepení proběhlo poprvé ale bohužel také naposledy překvapivě dobře , přistání dvě žabičky , a durhý start odskočil a zabořil se do vody , dírou pro chlazení co jsem byl nucen udělat kvůli přehřívání reglu se dostala do trupu voda a pohřbil jsem regl , no co 18A bylo stejně málo , ale efektně se kouřilo z chladících otvorů
Dál jsem se už o start z vody ani nepokoušel , bylo jasné že tudy cesta nepovede
Nakonec prodán...